مرکز عرضه پارچه دورس رنگی

در این مطلب به بررسی و توضیح موارد زیر میپردازیم: بررسی مشخصات پارچه های دورس رنگی، بررسی مرکز عرضه پارچه دورس رنگی، بررسی مراحل تولید این مدل، مشخصات پارچه های دورس پنبه، بررسی پارچه های دورس مانتویی، تو کرکی و تیشرتی، معرفی مراکز فروش انواع پارچه های دورس رنگی

پارچه دورس رنگی
پارچه ها منسوجات کاربردی و مهمی هستند که بسیاری از امور زندگی انسان به آنها گره خورده است. پارچه ها سرتاسر اطراف ما را فرا گرفته اند. روکش صندلی ماشین شما، لباسی که به تن دارید، مبل یا صندلی که الان روی آن نشسته اید، رومیزی که روی میز خود انداخته اید، کوله یا کیفی که برای حمل وسایلتان از آن استفاده میکنید و هزاران هزار مورد دیگر که همگی به نوعی مدل های مختلف پارچه در تهیه آنها نقش داشته اند. در جهان امروز تنوع انواع پارچه ها آن قدر زیاد شده است که خیلی از ما حتی اسم برخی از انواع آن را نشنیده ایم. امروزه برای تهیه پارچه ها از انواع الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده میشود. پارچه های دورس یکی از انواع مختلف پارچه هستند که با استفاده از الیاف طبیعی پنبه تهیه میشود، همچنین میتوان پارچه های دورس دو نخ یا سه نخ از نخ پنبه، اسپان؛ ملانژ یا نخ ویسکوز استفاده کنیم. در ادامه مراحل تولید و ویژگی های این پارچه را بررسی میکنیم.

بررسی ساختار پارچه های دورس

بررسی ساختار پارچه های زمستانه

پارچه های دورس در رده پارچه های تریکویی طبقه بندی میشوند. ساختار این پارچه را الیاف پنبه تشکیل میدهند. پارچه های دورس به شکل دو نخ و سه نخ نیز تهیه میشوند. در صورتی که پارچه زمستانی دو نخ یا سه نخ باشد، از الیاف لاکرا و پلی استر در کنار الیاف پنبه برای تولید این منسوج بهره میبرند. اگر پارچه دورس سه نخ باشد لاکرا، پلی استر و پنبه با درصدهایی تقریبا نزدیک به هم برای تولید پارچه استفاده میشوند و اگر پارچه دورس دو نخ باشد در بافت پارچه درصد الیاف پلی استر خیلی بیشتر از درصد الیاف پنبه است. برای مثال اغلب از نسبت ۷۰ به ۳۰ برای ترکیب الیاف پلی استر و پنبه استفاده میشود.
پارچه های دورس را میتوان به شکل خار خورده نیز تولید کرد. مدل های دو نخ و سه نخ پارچه دورس نیز به صورت خار خورده تهیه میشوند.

نحوه تولید پارچه دورس

نحوه تولید این مدل پارچه

پارچه های دورس به شکل گرد بافت تهیه میشوند. گرد بافت یکی از روش های متداول تولید و تهیه پارچه است. در روش گرد بافت نخ ها بعد از شانه زدن در دستگاهی مخصوص قرار گرفته و با چرخش آرام این دستگاه پارچه به تدریج بافته میشود. پارچه های دورس در این روش به صورت دولایه تهیه میشوند.

مشخصات پارچه دورس رنگی

مشخصات پارچه دورس رنگی

پارچه دورس پارچه ای با ضخامت و گرمادهی خوب است که از آن میتوان برای تولید لباس های زمستانی، لباس های ورزشی، انواع شلوار مثل شلوار اسلش، انواع گرم کن، تی شرت، هودی، سویشرت و… استفاده کرد. پشت پارچه دورس که با بدن در تماس است پنبه دوزی میشود که باعث ایجاد نرمی و لطافت خیلی خوبی در چارچه دورس شده هم چنین در زمان استفاده فرد احساس خوشایندی از نرمی و لطافت لباس خود داشته باشد. همچنین باعث افزایش ضخامت پارچه نیز میشود. این نمونه پارچه هم در جهت طولی و هم در جهت عرضی حالت کشسانی خیلی خوبی دارد. اگر شما میخواهید لباسی تهیه کنید که جذب بدنتان باشد، برای این کار میتوانید پارچه های دورس را انتخاب کنید؛ چون به دلیل خاصیت کشسانی که دارند برای تهیه لباس های جذب خیلی مناسب هستند. همین طور تن آسایی خیلی خوبی به شما میدهند. شما اگر پارچه های میخواهید که دارای لختی و ریزش داشته باشد، باز هم این مدل پارچه خیلی گزینه مناسبی است. پارچه های دورس وزن زیاد سنگین یا سبکی ندارند. بلکه دارای وزنی متوسط و معمولی هستند که برای تهیه انواع لباس مناسب است و هنگام استفاده شما را آزار نمیدهد.
پارچه های دورس زیاد چروک نمیشوند و همان چروکیدگی خیلی کمی که روی آنها ایجاد میشود خیلی راحت اتو کشی میشود. حتما تا کنون با پارچه هایی که حتی در درجه حرارت های بالا هم خیلی سخت اتو میشوند، مواجه شده اید؛ اما در مورد پارچه های دورس باید بگوییم خیلی راحت و با درجه حرارت متوسط به خوبی اتو میشوند. دسته بندی رنگ پارچه های دورس به صورت زنانه و مردانه است. این پارچه با رنگ هایی مثل مشکی، سفید، سرمه ای، گلی، زرشکی، سرخابی، طوسی و… تولید میشود. ثبات رنگ پارچه های دورس خیلی بالا است و در اثر شست و شو یا استفاده مکرر رنگ خود را از دست نمیدهند.
پارچه های دورس به صورت دو لایه تولید میشوند. عرض پارچه دورس به صورت دولا ۱۰۰ سانتی متر یا ۱۱۰ سانتی متر است، یعنی عرض پارچه دور یک لا با ۲۰۰ یا ۲۲۰ سانتی متر است.
پارچه های دورس شست و شوی راحتی نیز دارند. برای شستن پارچه های دورس با دست، شما نیاز به صرف انرژی زیادی ندارید؛ چون این پارچه ها به راحتی تمیز میشوند. برای شست و شوی پارچه های دورس از ماشین لباس شویی نیز میتوانید استفاده کنید. برای شستن پارچه های دورس از انواع مختلف شوینده میتوانید استفاده کنید، اما به کار بردن آب داغ را برای این پارچه اصلا توصیه نمیکنیم. همان طور که گفتیم پارچه های دورس برای تهیه لباس های پاییزی و زمستانی استفاده میشوند که همین امر نشان میدهد این پارچه گرمای خوبی ایجاد میکند.

پارچه دورس مانتویی

پارچه دورس مانتویی

یکی از پر کاربرد ترین پارچه ها برای تهیه مانتو بخصوص مانتو های پاییزی و زمستانی انواع پارچه های دورس به ویژه پارچه های دورس مانتویی هستند. پارچه های دورس مانتویی با گرمای خیلی خوبی که دارند برای تهیه مانتوهای گرم مناسب فصل های سرد سال مناسب هستند. از طرفی همان طور که توضیح دادیم خاصیت کشسانی خوبی که دارند باعث میشود مانتو جذب بدن بایستد و حالت شلختگی و گشادی نداشته باشد. پارچه های دورس مانتویی به دلیل پنبه دوزی که پشت آنها انجام میشود، حس لطافت را به شخص القا میکنند. همین موضوع نیز پارچه های دورس را برای تهیه مانتوها مناسب و پر فروش کرده است. به دلیل لختی و ریزشی که پارچه دورس مانتویی دارد، مانتوی تهیه شده از آن روی بدن خیلی زیبا و منظم می ایستد که این نکته برای هر لباسی به ویژه مانتو و پیراهن خیلی ضروری است.
علاوه بر این مانتوهای تهیه شده از پارچه های دورس خیلی کم چروک میشوند و اگر چروک شوند با کمترین اتو کشی به سرعت به حالت اولیه بر میگردند. تنوع رنگ خیلی شیک و تماشایی که پارچه های دورس مانتویی دارند یکی از عوامل مهم در پر طرافدار بودن آنها است.

پارچه دورس تو کرکی

پارچه تو کرکی

اکنون که در اوایل فصل پاییز هستیم و هنوز تا پایان فصل سرما مدت زمان زیادی باقی مانده اگر به دنبال پارچه ای مناسب برای تهیه لباس گرم در این فصل ها هستید، پارچه های دورس تو کرکی را به شما پیشنهاد میکنیم. این پارچه ها بسیار گرم و مناسب انواع لبای زمستانی مثل پالتو، مانتوهای زمستانی، تی شرت ها و شلوار های گرم و… هستند. پارچه های دورس تو کرکی در واقع نام دیگری از پارچه های خار خورده هستند. همان طور که قبلا گفته بودیم یکی از مدل های این مدل ، پارچه دورس خارخورده است که نسبت به بقیه انواع پارچه های دورس گرم تر هستند.
درست است که تمام لباس ها را با انواع مختلفی از رنگ میشود تولید کرد، اما اگر دقت کرده باشید استفاده برخی رنگ ها برای تهیه لباس های زمستانی متداول تر است و اکثر لباس های زمستانی را با آن طیف رنگی میبینیم. پارچه های دورس تو کرکی رنگ بندی متنوع و مناسب برای تهیه لباس های زمستانی دارند.

پارچه دورس پنبه

پارچه پنبه

پارچه دورس پنبه با استفاده از نخ های پنبه تهیه میشود. پارچه دورس پنبه لاکرا یا پنبه پلی استر نیز وجود دارند که آنها به صورتی ترکیبی از نخ پنبه و نخ لاکرا یا نخ پنبه و نخ پلی استر تولید میشوند. هر کدام از این پارچه های خاصیت هایی جداگانه دارند، اما در مواردی به دلیل وجود پنبه در بافت خود مشترک هستند. اگر در خصوص ویژگی های پارچه های دورس پنبه بخواهیم توضیح دهیم باید اول از همه به کارایی آنها اشاره کنیم. پارچه های دورس پنبه برای تهیه لباس های اسلش، سویشرت، تی شرت، انواع لباس گرم و… بسیار پر مصرف هستند.
ویژگی دوم پارچه های دورس پنبه که به دلیل وجود الیاف طبیعی پنبه در آن ظاهر میشود، ضد تعریق بودن این پارچه است. هوا میتواند به راحتی در بین نخ های پنبه گردش پیدا کند و همین موضوع باعث میشود که حین استفاده از لباس هایی که با پارچه های دورس پنبه تهیه شده است، ما زیاد عرق نکنیم؛ در صورت عرق کردن نیز به سرعت جذب پارچه و تبخیر میشود. این ویژگی در پارچه های دورس پنبه لاکرا و پنبه پلی استر نیز به خوبی مشاهده میشود.
پارچه های دورس پنبه نسبت به پارچه های دورسی که به صورت ترکیبی با لاکرا یا پلی استر و… تولید میشوند، خاصیت ارتجاعی کمتری دارند. شما باید با توجه به مدل لباسی که قصد دوخت آن را دارید نسبت به خرید هر یک از مدل های مختلف پارچه دورس پنبه اقدام کنید. بعضی لباس ها باید ریزش داشته باشند، بعضی ها باید صاف روی بدن بایستند، بعضی ها باید کش بیایند و… تمام این موارد را با توجه به مدل لباس خود باید زمان انتخاب پارچه در نظر داشته باشید.
پارچه های دورس پنبه توانایی خیلی خوبی در حفظ شکل و رنگ خود دارند. این پارچه طی استفاده مکرر و شست و شو های پی در پی هم چنان شکل ظاهری و رنگ خود را حفظ میکند. این خاصیت پارچه های دورس نشان از دوام بالای آنها دارد. پارچه های دورس در مقابل شست و شو نیز مقاوم اند و تغییر رنگ نخواهند داد. تنها موردی که در خصوص شستن پارچه های دورس پنبه میتوان گفت آبرفت آنها بعد از دفعه اول شست و شو است. پارچه های دورس پنبه چون الیاف پنبه در آنها وجود دارد، با اولین بار شست و شو دچار اندکی آبرفت میشوند. بهتر است که شما زمان خریداری پارچه متراژ بیشتری تهیه کنید و قبل از انجام دوخت پارچه دورس پنبه را مدتی در آب قرار دهید. رنگ بندی پارچه دورس پنبه متنوع و برای تهیه لباس هم برای آقایان و هم بانوان مناسب است.

پارچه دورس تی شرتی

پارچه دورس تی شرتی

در فصل تابستان و بهار استفاده تی شرت هایی که از پارچه های ویسکوز تهیه شده اند، مناسب تر است. اما در فصل های سرد سال تی شرت هایی که به بازار عرضه میشوند با پارچه های دورس تهیه میشوند. پارچه های دورس چون گرمای خوبی دارند، برای تهیه تی شرت های این فصول مناسب ترند. پارچه های دورس تی شرت ها ثبات رنگ و دوام خیلی خوبی دارند. در اثر شست و شو یا استفاده مداوم رنگ این پارچه تغییر نمیکند. همین طور بافت پارچه آسیبی نمیبیند و کیفیت اولیه خود را حفظ خواهد کرد. پارچه تی شرتی نرمی و لطافت خیلی خوبی دارد که زمان استفاده با بدن کاملا سازگار است. پارچه های دورس تی شرت با رنگ های متنوع وجود دارند که شما بنا بر سلیقه خود میتوانید هر یک از آنها را تهیه نمایید.

مراکز فروش انواع پارچه های دورس

مراکز فروش انواع پارچه های دورس رنگی

قیمت انواع نوع پارچه متغیر است و با توجه به مواردی که در تولید آن نقش دارند این قیمت گذاری انجام میشود. برای اطلاع دقیق از قیمت های انواع مختلف پارچه دورس میتوانید با کارشناسان مرکز عرضه پارچه دورس رنگی ارتباط بگیرید،
البته شایان ذکر است که مجموعه ما در تماس باشید.
پارچه یکی از عوامل مهم در زیبایی لباسی است که به تن دارید، پرده ای که به در منزل خود آویخته اید، رومیزی که روی میز خود انداخته اید و… در تمام این مواردی که گفته شد، زیبا بودن و با کیفیت بودن پارچه تعیین کننده زیبایی و کیفیت آنها است. اگر شما به دنبال بهترین نوع لباس های زمستانی و پاییزی هستید که هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم شیک و تر و تمیز روی بدن شما بایستد، پارچه های دورس را به شما پیشنهاد میکنیم. برای خرید مرغوب ترین نوع پارچه های دورس میتوانید با مجموعه ما در ارتباط باشید. این مجموعه بهترین نوع پارچه های دورس با رنگ بندی متنوع که توسط برندها و کارخانه های معتبر تهیه میشوند را در اختیار شما عزیزان قرار میدهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما