قیمت عمده پارچه تریکو ویسکوز کشی تیپ لاکرا

آیا به دنبال قیمت عمده پارچه تریکو ویسکوز کشی تیپ لاکرا هستید؟ آیا می دانید پارچه تریکو کشی تیپ لاکرا چیست؟ آیا می دانید چه عواملی باعث تفاوت قیمت می شود؟
امروزه بیشتر مردم به خصوص خانمها به دنبال لباسهای چسبان هستند و روز به روز به طرفداران آن اضافه می شود.
به همین دلیل تولید کنندگان پارچه های گردباف یا تریکو اقدام به تولید پارچه های کشی می کنند.

پارچه تریکو ویکسوز

البته باید به این نکته اشاره کرد که برای درک بهتر قیمت عمده پارچه تریکو ویسکوز کشی تیپ لاکرا باید به مواردی دقت کنین که توجه کردن به آنها خالی از لطف نیست.
نخ لاکرا (lycra) یا اسپاندکس (spandex) گونه ای از الیاف مصنوعی است که خاصیت کشسانی و مقاومت مکانیکی فوق العاده و در صنعت نساجی و پوشاک کاربرد فراوانی دارد. این نوع نخ دارای مقاومت نسبتا خوبی بوده و قابلیت ویژه آن این است که نسبت به نخهای دیگر پنج برابر بیشتر از طول عادی خود کشش و انعطاف دارد. به همین سبب در بین مخاطبان و کاربران با عنوان کش مشهور است. هنگامی که نخ لاکرا با نخهای دیگر ترکیب میشود، نمونه هایی خاص از لاکرای پارچه مورد نظر تولید میشود که این ایده از طراحی، باعث ایجاد شیوه و تولیدات جدید و خاص میگردد؛ بنابراین بازارِ پارچه همواره به نفع تولید کننده و همزمان به نفع مصرف کننده باقی خواهد ماند؛ البته بعضی از نخها در شکل اولیه خود آنچنان استحکامی ندارند که به تنهایی نمیتوانند بافته شوند، اما نخی مثل ویسکوز خالص، در هنگام ترکیب با نخهای دیگر به استحکام مد نظر میرسند.
پارچه ویسکوز لاکرادار منسوجی مرکب از الیاف طبیعی و مصنوعی است که از نظر کارایی، کیفیت و ضخامت انواع متفاوتی دارد. در تولید پارچه ویسکوز از نخ پنبه نیز استفاده میشود که دارای بافتی بسیار نرم است، این نخ اجازه جذب گرما را به بدن نمیدهد، با پوست کاملا سازگار است و ایجاد حساسیت و آلرژی نمیکند. ترکیب این دو نوع نخ محصولی ایدئال را به وجود می آورد که به گونه ای عایق حرارتی است و در فصل گرم تابستان موجب خروج گرما از بدن میشود. همین خصوصیت بهترین دلیل است تا پارچه ویسکوز لاکرادار مناسبترین گزینه برای دوخت تیشرت، شلوارهای راحتی و در نوع ضخیمترِ آن برای دوخت مانتو باشد. ایران در زمینه تولید نخ لاکرا و پلی استر به خودکفایی رسیده است ولی از تولیدکننده های همین نخ؛ میتوان به
• تایلند
• مالزی
• کره جنوبی
• چین
• و…
اشاره کرد که محصول نهایی آنها از کیفیت پایینی برخوردار بوده و استفاده از آن توصیه نمیشود.

با توجه به استفاده کردن انواع الیاف و نخها تنوع بسیاری را تولید می کنند که چند نمونه آن

  • پارچه تریکو پنبه لاکرا
  • پارچه تریکو اسپان لاکرا
  • پارچه تریکو فلامنت لاکرا
  • پارچه تریکو ویسکوز تیپ لاکرا
  • پارچه تریکو پلی استر لاکرا
  • ویسکوز ملانژ با لاکرا
  • و…

نام دارد.

مرکز پارچه تریکو

در این مطلب قصد دارم به پارچه تریکو ویسکوز تیپ لاکرا بپردازم.

مشخصات پارچه تریکو ویسکوز تیپ لاکرا

همانگونه که در بالا نام بردم پارچه تریکو ویسکوز تیپ لاکرا یکی از انواع پارچه تریکو کشی می باشد.
الیاف به کار رفته در بافت این محصول عبارتند از

  • ویسکوز
  • لاکرا
  • پلی استر
  • و…

پارچه تریکو ملانژ

البته در بعضی از موارد که قیمت ارزان اهمیت دارد، در این پارچه غیر از نخهای ویسکوز و لاکرا از نخ پلی استر هم استفاده می کنند.
اگر در بازار قیمت عمده پارچه تریکو ویسکوز را جویا شدید یکی از عوامل تفاوت قیمت همین موضوع است.
البته شایان ذکر است غیر از این موردی که در بالا نام بردم موارد دیگر هم در تفاوت قیمت دخیل هستند.

تولید کننده پارچه تریکو

پارچه ویسکوز تیپ لاکرا

پارچه ویسکوز تیپ لاکرا یا پارچه اسپندیکس بسیار بادوام و دارای مقاومت بی نظیر است. علاوه بر این امتیازات منحصر به فرد، خاصیت کشسانی عالی و ضد حساسیت بودن را نیز میتوان به موارد فوق اضافه کرد. ویسکوز تیپ لاکرا از خانواده پارچه ریون است که در دو نوع یک رو با قیمت مناسبتر و دو رو با ضخامت بیشتر تولید میشود.
به دلیل استحکام نه چندان بالایی که در آن وجود دارد، غالبا در دوخت این پوشاک کارایی دارد: دوخت ملحفه، انواع لباس زنانه، لباس مردانه، لباس ورزشی و رومیزی و… اما به دلیل استقبال بسیار زیاد از این نوع پارچه، همواره در صدر پارچه های عرضه شده قرار دارد و از تولیدات عمده در تمام خطوط تولیدی کارخانجات نساجی است. این کارخانجات با بهره گیری از بهترین تکنولوژی از ماشین آلات روز دنیا و کارآمد ترین نیروی انسانی و متخصص، به صورت مستمر در خدمت مردم عزیز کشور اسلامی ایران قرار دارد.

پارچه پلی استر ویسکوز لاکرا

این نوع پارچه از ترکیب سه نوع نخ: ویسکوز، پلی استر و لاکرا به وسیله ماشینهای گردباف تولید میشود. از این جنس پارچه که به روشی بسیار هوشمندانه، بسیار خنک و با حالت کشسانی عالی و خاص به صورت دو ور کش و ارزان قیمت بافته میشود، در تولید و دوخت انواع شلوار، تاپ، شلوارک، مایو، کلاه شنا و دیگر لباسهای چسبان استفاده میشود.

قیمت پارچه ویسکوز لاکرا

قیمت نخ لاکرا در شرایط اقتصادی کنونی وابسته به نوسانات ارزی بوده و نمیتوان آن را با ارزشی مطمئن و همیشگی خریداری کرد، بنابراین ابتدا باید از شرکتها و کارخانجات تولیدی این نوع نخ که در ایران و با اعتبار بالا وجود دارد، قیمت را جویا شد و سپس اقدام به خرید نمود. اما از آنجایی که استفاده از پارچه ویسکوز، به دلیل انواع مختلف آن در ضخامت، در تمام فصول سال رایج است، به فراوانی تولید و با قیمت مناسب در بازار موجود میشود.

خرید پارچه ویسکوز لاکرا

در کارخانجات تولید جوراب و لباسهای ورزشی و لباسهای راحتی، نخ لاکرا از اصلی ترین و پرمصرف ترین نخها به شمار می آید. برای تهیه این منسوج، در صورت امکان میتوان از آگاهی، شناخت و تجربه خود استفاده کرد و در غیر این صورت از اطلاعات و تجربیات فروشنده. کسب تجربه و شناخت ضمنی، از این راهها ممکن است:
– نوع نخهای به کار رفته در پارچه لاکرا که نشانگر کیفیت خوب، متوسط و بد محصول است.
– در صورت وجود نخ شانه شده سوپر یا شانه شده رینگ در محصول، میتوان به مرغوبیت لاکرا پی برد.
– استفاده از نخ اپن در منسوج بیانگر سطح پایین کالا و قیمت ارزان آن است.

معایب و محاسن ویسکوز لاکرا

جنس لاکرا از الیاف مصنوعی است و نسبت به نخ پنبه، با بهداشت بدن فردی سازگاری دارد. همین نکته از معایب این نخ و جنس پارچه است. اما همین مورد به نحوی از مزایای نخ لاکرا میشود؛ چون نسبت به نخ پنبه طول عمر بهتری دارد و نیز در زیبایی و جلوه ظاهری و نهایی تاثیر بسزایی دارد. همچنین قابلیت انعطاف و حالت کشسانی لاکرا باعث افزایش رنگپذیری پارچه و آسانتر شدن شست و شوی پارچه خواهد شد.

علت تفاوت قیمت پارچه تریکو ویسکوز لاکرا

تفاوت قیمت پارچه تریکو به علتهای بسیاری دارد که به چند نمونه اشاره می کنم

  • الیاف و نخهای استفاده شده در پارچه
  • کیفیت نخهای به کار رفته در بافت پارچه
  • بافته شدن یکرو یا دورو پارچه
  • و…

همانگونه که در بالا عنوان کردم یکی از تفاوت قیمت عمده نوع نخ به کار رفته در بافت پارچه تریکو می باشد.
به عنوان مثال استفاده کردن از نخ پلی استر در پارچه تریکو ویسکوز تیپ لاکرا باعث پایین آمدن قیمت می شود.
علت دیگر که در قیمت دخیل است کیفیت نخ است که می توان گفت کشورهای بسیاری اقدام به تولید نخ می کنند که عبارتند از

  • ایران
  • ازبکستان
  • چین
  • هند
  • و…

می باشد.

علت تفاوت قیمت پارچه تریکو ویسکوز لاکرا

قیمت نخ ایرانی از بقیه نخها بالاتر است و نخ ازبکستان در رتبه بعدی قرار می گیرد و نخهای دیگر در رده دیگر قرار می گیرند.
البته شایان ذکر است که کیفیت کارخانجات مختلف ایرانی یا خارجی متفاوت می باشد پس در نتیجه قیمت آن هم متفاوت می باشد.

قیمت عمده پارچه تریکو ویسکوز کشی

در مورد قیمت باید به این نکته اشاره کنم که در اوضاع اقتصادی امروز کشور هر روز یک قیمت متفاوت اعلام می شود ولی با این حال قیمت روز پارچه تریکو ویسکوز را خدمت شما می گذارم.

لیست قیمت پارچه ویسکوز

البته یک توضیح راجع به قیمتها باید خدمت شما عرض کنم که قیمت ها مربوط به یک کیلو پارچه گردباف می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما